Dieta Fit&Slim Zdrowie

Zdrowe przekąski – czy pomogą Ci zrzucić zbędne kilogramy?

vegetables-3026742_1280

Każda z nas z pewnością zdaje sobie sprawę ze szkodliwości słodyczy – nie tylko powodują wzrost wagi, ale też problemy z zębami i wzrost poziomu cholesterolu. Dlatego powinnyśmy ograniczać ich spożycie, a jeśli postanowiłyśmy zrzucić zbędne kilogramy – całkowicie z nich zrezygnować. Jednak wiele z nas nie potrafi odmówić sobie małych przekąsek. Decydujemy się zatem na ich zdrowsze wersje, jak suszone owoce, czy orzeszki… Z pewnością zawierają one wiele korzystnych dla naszego organizmu substancji odżywczych – ale czy rzeczywiście są odpowiednie przy odchudzaniu? Chcesz wiedzieć, jak się zdrowo odżywiać? Dowiedz się, które zdrowe przekąski pomogą Ci w osiągnięciu wymarzonej figury, a na które lepiej uważać!

Zdrowe przekąski zamiast słodyczy – które wybrać

Zrezygnowanie ze słodyczy i fast-foodów to pierwszy krok do zdrowego odżywiania. Choć, tak naprawdę w ogóle nie powinnyśmy podjadać między posiłkami – pięć niewielkich porcji dziennie wystarczy. Podobno właśnie taki sposób odżywiania, a nie skrupulatne liczenie kalorii, jest sekretem szczupłych figur Francuzek! Nie jesteś w stanie zrezygnować z tego nawyku? Nie stawiaj sobie poprzeczki zbyt wysoko – diametralnie zmieniając swoją dietę z dnia na dzień narażasz się na klęskę. Zamiast rewolucji, lepiej postawić na metodę małych kroczków. Wybierając zdrowe przekąski, zwróć uwagę a ich składniki odżywcze oraz kaloryczność:

  • pestki słonecznika – to bogate źródło witamin oraz makro- i mikroelementów. Mają bardzo wysoką zawartość witaminy E, ale też witamin A i C oraz wapnia, magnezu, fosforu i potasu. Należy jednak jeść je z umiarem – ok. 100 g (niecałe dwie garści) dostarczy nam prawie 600 kcal!,
  • pestki dyni – zawierają kwas linolowy, witaminy z grupy B, a także witaminę A, C i D oraz cynk, który wzmocni naszą skórę, włosy i paznokcie. Jednak i one nie należą do dietetycznych – 100 g dostarcza nam ok. 550 kcal,
  • owoce – choć większość z nich korzystnie wpływa na nasze zdrowie, pamiętajmy, że nie wszystkie są odpowiednie dla osób pragnących stracić na wadze – zawierają dużo cukrów prostych. Produkty z tej grupy najlepiej jeść w pierwszej połowie dnia lub po ćwiczeniach fizycznych. Do tych odpowiednich przy zdrowym odchudzaniu należą m.in. grejpfrut, arbuz, truskawki, maliny, poziomki czy ananas,
  • kawałki marchewki – to doskonałe źródło beta-karotenu, formy witaminy A występującej w roślinach. Zawiera też witaminy z grupy B, fosfor, potas, miedź, jod, wapń i żelazo. Ponadto nie ma dużo kcal – w średniej wielkości warzywie jest ich ok. 15! To doskonały pomysł na zdrową przekąskę do pracy!,
  • owoce suszone – bogate w składniki odżywcze, ale dość kaloryczne. Zjemy ich też więcej niż zwykłych przez dużo mniejszą zawartość wody. Wiele z nich – zwłaszcza śliwki, morele i rodzynki – zawiera jednak dużą ilość błonnika i innych składników poprawiających perystaltykę jelit. Możemy je więc jeść, ale z umiarem,
  • orzechy – zawierają dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także białka, cynku, fosforu, magnezu i żelaza oraz, niestety, kilokalorii – od ok. 550 (nerkowce i orzeszki ziemne) do ok. 700 (pekan i makadamia),
  • chipsy owocowe – choć bogate w składniki odżywcze, zawierają ok. 5x więcej kcal niż normalne. Jeśli się na nie zdecydujemy, wybierzmy te suszone zamiast smażonych lub… przygotujmy je sami!,
  • mrożony jogurt – uważany za mniej kaloryczną i zdrowszą alternatywę dla lodów. To nie do końca prawda – niektóre również zawierają cukier, a także wiele sztucznych składników. Skuszeni wizją dietetycznego deseru zwykle zamawiamy te z posypką, która także rujnuje naszą sylwetkę. Jeśli jesteś jego miłośniczką, przygotuj go w domu i zjedz ze świeżymi owocami,
  • sorbety – choć te dostępne w sklepach nie mają zbyt wielu wartości odżywczych, 100 ml zawiera ok. 50-80 kcal. Możemy też przygotować ich domową, zdrowszą wersję – to doskonała propozycja na upały.

Wysoka kaloryczność niektórych z wymienionych produktów nie oznacza jednak, że mamy je całkowicie wykluczyć z diety. Choć to raczej marchewkę możemy jeść bez ograniczeń, jedząc rano płatki z suszonymi owocami i orzechami zaserwujemy sobie pyszne, sycące i zdrowe śniadanie! Spożywając takie zdrowe przekąski z umiarem, dostarczymy organizmowi wielu cennych składników odżywczych, a sobie – dawkę energii i dobrego samopoczucia na cały dzień!

 

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby dodac komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *